Tuesday, September 2, 2008

Where Can I Ride My Jet Ski In Florida?

SBK 08

Under the auspices of publisher Black Bean, in 2007 the developers of the Italian team have taken Milestone interrupted a speech some years earlier, when he came to EA Superbike 2001 the exceptional: a game of bike racing that was distinguished by the excellent technical achievement but also for a gestione della fisica all'avanguardia, che si palesava anche negli incidenti più spettacolari mai visti prima in un prodotto del genere. Un ottimo mix di forma e sostanza, dunque, che ancora oggi gli appassionati ricordano con un pizzico di nostalgia. Dopo le esperienze "a quattro ruote" su Xbox e PlayStation 2 con Racing Evoluzione , Evolution GT e SCAR , Milestone ha potuto dedicarsi nuovamente al genere motociclistico dapprima con l'insuperato Super-Bikes Riding Challenge per PS2, sviluppato in collaborazione con Dainese ma senza una licenza ufficiale Superbike, poi appunto con le serie ufficiali MotoGP e SBK. Ed è proprio SBK che sta per vedere la luce nella sua edizione 2008: "more of the same" o qualcosa di più?



Pietre MiliariDopo un esordio a base di puzzle game e shoot'em-up, Milestone ha realizzato una lunga lista di titoli di indiscutibile qualità: la serie Screamer (1995-1996) e la serie Superbike (2000-2001) su PC, quindi Racing Evoluzione (2003) per Xbox, SCAR (2005) ed Evolution GT (2006) per PlayStation 2. Il tema motociclistico è stato ripreso nel 2006 con Super-Bikes Riding Challenge e poi, su licenza ufficiale, con SBK-07 e MotoGp '07, tutti for PS2.
Arcade or simulation? With SBK-08, Milestone proposes its own interpretation of the continuous dilemma between realistic and arcade racer. Also in this edition, in fact, the game offers extensive customization of all parameters that affect driving, and especially the opportunity to move from a purely arcade in a pure simulation, through a useful intermediate step. The differences between the three settings are real and quite wide, just do a few laps of the track to realize this: choosing the arcade driving, our bike responds to the analog stick ever so immediate in any situation, and it is very difficult ( but far from impossible) to lose grip in a curve and damaging the asphalt. Clearly the consequences of any collision is "softened", and you have to rub with force because an opponent would see a crash. Already passing the intermediate level, you must pay much more attention and cornering grip is especially the case for keeping some distance between our bikes and the other to avoid unpleasant consequences. Once you select a fully simulated approach, finally, we will have total control of the vehicle with all the advantages and disadvantages that this entails, we will have curves and be careful not to force the behavior of the opponents not to be buffered. "The game offers an extensive customization of all parameters that affect driving, and especially the opportunity to move from a purely arcade in a pure simulation. "These extensive customization options allow us to play just one hand in the manner they prefer, the other to begin a process by which 'arcade setting leads us gradually to use the simulation, with all the benefits of the event in terms of longevity. And the speech extends to the gameplay: You can experiment with a fast race, the random parameters, or start a league: it can be addressed in full (including practice sessions, qualifying, warm-up and number of actual speed) or "cutting" where there is more comfortable, to get the exact mix of attitude and actions. It goes without saying that the fanatics will enjoy the Superbike all stages in their entirety, beginning with the warm-up and continuing with the two qualifying sessions, up to the race, with the number of laps completed for each circuit. The others, however, perhaps using a single qualifying session to get the necessary information from the motion (thus changing the relationship between settings, tires, etc.). And find a placement on the grid, and then give up a run in ten rpm or less.


Technically, SBK-08 is more "sober" than the previous edition, with less attention to gli aspetti che "colorano" le gare di Superbike (modelle in primis) e una presa di coscienza di quelli che sono i pregi e i difetti del motore grafico utilizzato finora. L'impatto visivo non è cambiato, e quasi viene da chiedersi se la versione PS2 non sia stata un po' trascurata rispetto a Xbox 360 e PlayStation 3. Poi arrivano i momenti "cruciali" e ci si rende conto del lavoro che è stato svolto in fase di ottimizzazione: le continue incertezze del frame rate sono state limate, dunque questa edizione 2008 appare mediamente più "agile" rispetto al passato, pur conservando una gestione della fisica invidiabile. Come di consueto, l'attenzione degli sviluppatori si è concentrata più sulla qualità dei modelli poligonali delle moto that the scenarios that appear more gaunt and desolate enough: a choice perhaps obliged, by virtue of the number of vehicles that compete at the same time. The sound effects are very convincing and the music do their work in dignity, considering also the role to which they have been relegated. With regard to the control system, finally, we start with a classical command and we have never found any problem about the responsiveness of input: the bike responds promptly to requests by the Dual Shock 2, changing behavior only when you go to select a different driving style between the three available.



Concludendo...Con l'attenzione di tutti i team di sviluppo rivolta alle possibilità tecniche offerte dalle console di nuova generazione, è chiaro che la versione per PlayStation 2 di SBK-08 non poteva rivelarsi come un prodotto completamente nuovo rispetto a quanto visto lo scorso anno. Ci troviamo di fronte al solito, ottimo mix di azione e sostanza, dotato di un grande spessore grazie alla possibilità di impostare la guida su uno stile arcade, intermedio o simulativo. Gli appassionati di giochi di corse e del campionato Superbike troveranno pane per i loro denti con tutti i team, i piloti e i circuiti reali. Ogni singola gara del campionato può essere personalizzata nelle sue varie fasi, traducendosi in un'esperienza più or less difficult depending on your taste. The optimization work done in terms of graphics does not make the game more beautiful or spectacular in spring 2007, but at least it smooths the edges rough edges. All lovers are advised Superbike ...

title SBK-08 Superbike World Championship
Platform: PlayStation 2
developer: Milestone
distributor : Leader
genre: racing
By Alessandro

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